fredag 29 juli 2016

En liten fruktgrill



Soliga varma sommarlovsdagar är frukt ett måste. Så igår gjorde jag en vattenmelonsgrill med små fruktspett.


Till fötter fick det bli körsbär som sattes fast med tandpetare.


Nu var det ju så att tiden var lite bråttom så jag glömde eller kanske mer skippade att sätta grillpinnar som grillgaller i självaste vattenmelongrillen. Men det funkade fint för de minsta ändå då de glatt grillade sina spett.


Hej där,

Sommarlovslediga barn kräver mycket att äta. Känns som man mest står i köket och lagar mat, plockar undan och förbereder nästa. Liten han är inte alltid glad så man får ta vara på de stunder då han är det som när han leker lite med grannflickorna eller  med storasyskonen. 
Igår var en sån stund. Då våra fyra lekte med grannflickorna som är 3 stycken och en kompis till Fröken. Ibland är det faktisk ganska så bra med många barn för att leka många innebär ju lekar som man inte kan leka bara två. Och leken som de lekte var tjuv och polis de sprangs runt huset och jag passade på att göra en vattenmelongrill. 

Allt som behövs är tandpetare, grillspett, god frukt och kakstansar. För att kunna använda innehållet i vattenmelon har jag skurit ur fruktinnehållet och sedan skurit i 1 cm tjocka skivor som jag sedna tryckt ut frukten i.Sedan är det bara att trä på frukten på spetten. Och kiwi blir väldans fina som blommor. En vit mitt med små svarta prickar på kronbladen.



Och det blir ju en väldans massa småkrafs över de la jag i en skål och ställde i kylen. Tänkte man kunde göra en svalkande smoothie till mellis eller en frutksallad.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!